Με την αθώωση όλων των κατηγορουμένων ολοκληρώθηκε η πολύκροτη υπόθεση του οικονομικού ελλείμματος άνω των 700.000 ευρώ στη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης, η οποία είχε αποκαλυφθεί το 2022 και συνδέθηκε με την αυτοκτονία αστυνομικού που είχε την ευθύνη της διαχείρισης.
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης έκρινε αθώους έξι αστυνομικούς για τις κατηγορίες της παράβασης καθήκοντος και της ψευδούς βεβαίωσης, ενώ η έβδομη κατηγορούμενη, που είχε εποπτικό ρόλο, είχε ήδη απαλλαγεί με βούλευμα του αρμόδιου Δικαστικού Συμβουλίου.
Η υπόθεση ήρθε στο φως έπειτα από διαχειριστικό έλεγχο που αποκάλυψε σημαντικό έλλειμμα στη Γενική Διαχείριση Χρηματικού της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, το οποίο αφορούσε κονδύλια για υπηρεσιακές ανάγκες, όπως μετακινήσεις και οδοιπορικά έξοδα προσωπικού. Τα χρήματα αυτά, σύμφωνα με την έρευνα των αρχών, φαίνεται να είχαν καταλήξει σε δραστηριότητες στοιχηματισμού, γεγονός που συνδέθηκε με τον διαχειριστή της υπηρεσίας, ο οποίος φέρεται να κατείχε τη θέση για περισσότερα από τέσσερα χρόνια.
Συνολικά επτά αστυνομικοί είχαν παραπεμφθεί σε δίκη, κυρίως αξιωματικοί, με την εμπλοκή τους να προκύπτει από τη διάθεση χρηματικών ποσών προς τον υπεύθυνο οικονομικής διαχείρισης, προκειμένου να καλυφθούν άμεσες υπηρεσιακές ανάγκες. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι ενέργειες αυτές φέρονταν να διευκόλυναν την εξέλιξη του ελλείμματος.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, οι κατηγορούμενοι υποστήριξαν ότι δεν είχαν γνώση της κακοδιαχείρισης και ότι ενήργησαν με καλή πίστη, στο πλαίσιο της υπηρεσιακής λειτουργίας. Όπως ανέφεραν στις απολογίες τους, «Δεν είχαμε πρόθεση να βλάψουμε την υπηρεσία, δεν τον γνωρίζαμε και δεν πήραμε ούτε ένα ευρώ».
Αντίστοιχη ήταν και η προσέγγιση της εισαγγελικής πρότασης, η οποία φέρεται να κινήθηκε προς την κατεύθυνση της απαλλαγής των κατηγορουμένων, εκτιμώντας ότι δεν προέκυψαν επαρκή στοιχεία που να στοιχειοθετούν ποινική ευθύνη. Το δικαστήριο υιοθέτησε τελικά αυτή τη λογική, καταλήγοντας στην πλήρη αθώωση των εμπλεκομένων.
Η υπόθεση είχε προκαλέσει έντονη συζήτηση τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως λόγω του ύψους του ποσού και των συνθηκών υπό τις οποίες αποκαλύφθηκε, μετά την αυτοκτονία του υπεύθυνου οικονομικής διαχείρισης τον Οκτώβριο του 2022. Το γεγονός αυτό είχε προσδώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην έρευνα και είχε αναδείξει ζητήματα που αφορούν τον τρόπο διαχείρισης δημόσιων πόρων εντός των υπηρεσιών.


